سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع نرم افزارهای موبایل که دارای محبوبیت زیادی هستند

انواع نرم افزارهای موبایل که دارای محبوبیت زیادی هستند

انواع نرم افزارهای موبایل که دارای محبوبیت زیادی هستند:

3 نوع نرم افزار وجود دارد:

1. نرم افزارهای بومی: یکی از انواع نرم افزارهای موبایل

IOS     در Objective-C     یا Swift

Android     در جاوا

ویندوز فون در شبکه

2. نرم افزارهای ترکیبی: یکی از انواع نرم افزارهای موبایل

 برای همه سیستم عامل ها به طور کلی با Xamarin  ، React Native ، Ionic ، Angular Mobile Sencha Touch و ....

3. نرم افزارهای وب: یکی از انواع نرم افزارهای موبایل

 به عنوان نسخه های پاسخگو وب سایت برای کار با هر دستگاه تلفن همراه.

نرم افزار های بومی:

یکی از انواع نرم افزارهای موبایل نرم افزارهای بومی است. چنین نرم افزارهایی منحصراً برای یک سیستم عامل موبایل ساخته شده اند ، بنابراین برای یک سیستم عامل یا دستگاه خاص "بومی" هستند. نرم افزار ساخته شده برای سیستمهایی مانند iOS ، Android ، تلفن ویندوز ، Symbian ، Blackberry را نمی توان در یک پلت فرم غیر از خود استفاده کرد. به عبارت دیگر ، شما نمی توانید از برنامه Android در iPhone استفاده کنید.

مزیت اصلی نرم افزارهای بومی عملکرد بالا و اطمینان از تجربه خوب کاربر به عنوان توسعه دهندگان از UI دستگاه بومی است که  مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این ، دسترسی به طیف گسترده ای از API ها که هیچ محدودیتی در استفاده از برنامه ایجاد نمی کند. نرم افزارهای بومی از نوع فروشگاه های اپلیکیشن کاملاً قابل دسترسی هستند و تمایل روشنی برای دستیابی به مشتریان برای رسیدن به نقطه هدف اصلی دارند.

برخی از منفی بودن نرم افزارهای های بومی نسبت به سایر انواع نرم افزار ها هزینه بالاتری دارند - به دلیل نیاز به جلوگیری از ایجاد نسخه های تکراری برنامه برای سیستم عامل های دیگر ، پشتیبانی و نگهداری جداگانه برای انواع مختلف برنامه ها ، قیمت محصول بیشتر است.

نرم افزارهای ترکیبی:

یکی دیگر از انواع نرم افزارهای موبایل، نرم افزارهای ترکیبی است.آنها با استفاده از فن آوری های وب چند پلتفرمی (به عنوان مثال HTML5 ، CSS و Javascript) ساخته شده اند. نرم افزار های به اصطلاح ترکیبی عمدتا برنامه های وب سایت هستند که در یک بسته بندی بومی پنهان شده اند. برنامه ها دارای جوانب مثبت و منفی برنامه های کاربردی موبایل و بومی هستند. برنامه های چند پلتفرم ترکیبی سریع و نسبتاً آسان هستند - یک مزیت آشکار. پایه تک کد برای همه سیستم عامل ها ، تعمیر و نگهداری کم هزینه و بروزرسانی های را تضمین می کند. API های پرکاربرد مانند ژیروسکوپ ، شتاب سنج ، جغرافیایی برای اینگونه نرم افزارها در دسترس است.

از طرف دیگر ، نرم افزارهای های ترکیبی در مقایسه با برنامه های بومی مثلاً فاقد عملکرد ، سرعت و بهینه سازی کلی هستند. همچنین ، برخی از مشکلات طراحی به دلیل عدم توانایی برنامه ممکن است در یک یا دو سیستم عامل وجود داشته باشد.

نرم افزارهای وب

نرم افزارهای وب :

نرم افزار های وب نیز یکی از انواع نرم افزارهای موبایل هستند. اینها برنامه های نرم افزاری هستند که با روشی مشابه برنامه های بومی رفتار می کنند. برنامه های وب از یک مرورگر برای اجرا استفاده می کنند و معمولاً با HTML5 ، JavaScript یا CSS نوشته می شوند. این برنامه ها کاربر را به آدرس URL هدایت می کنند و گزینه "نصب" را با ایجاد یک نشانک به صفحه خود ارائه می دهند.

به طور معمول برنامه های وب به حداقل حافظه دستگاه نیاز دارند. از آنجا که کلیه بانکهای اطلاعاتی شخصی روی یک سرور ذخیره می شوند ، کاربران می توانند هر زمان که به اینترنت دسترسی داشته باشند ، از هر دستگاهی به این نوع نرم افزارها دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل است که استفاده از برنامه های وب با اتصال ضعیف منجر به سوء استفاده کاربر می شود.

محتوای برنامه فقط یک دستگاه بسته بندی شده است که در موبایل استفاده شده است در حالی که اکثر داده ها باید از یک سرور بارگیری شوند. عملکرد به دلیل کار مرورگر و اتصال به شبکه ارتباط ناپذیری دارد. تنها تا 14? از وقت کاربران در وب سایت های تلفن همراه می گذرد تا اینگونه نرم افزار ها را دانلود کنند. و فقط برخی از API های دستگاه ممکن است مورد استفاده قرار بگیرند.

دسته بندی انواع نرم افزارهای موبایل

دسته بندی انواع نرم افزارهای موبایل:

33 فروشگاه نرم افزار هایی در Google Play و 24 دسته در فروشگاه App اپل وجود دارد. طبق تحقیقات آماری Statistica ، فقط 7 دسته نرم افزار وجود دارد که توانسته اند به بیش از 3? از کاربران برسند. این به وضوح نشان می دهد افرادی که از انواع نرم افزارهای موبایل استفاده می کنند برای چه اهدافی استفاده می کنند. آنها تمایل دارند که مشاغل ، برقراری ارتباط ، سرگرمی و بازی انجام دهند ، خودشان را آموزش دهند و انواع نرم افزارهای موبایل را بکار ببرند.

از انواع نرم افزارهای موبایل: گیمینگ یا نرم افزارهای بازی

تقریباً محبوب ترین رده در بین انواع نرم افزارهای موبایل این نوع برنامه ها هستند ، بیش از 24? از کل برنامه های تلفن همراه موجود در فروشگاه App ، در این بخش قرار می گیرند. مطابق تحقیقات زیادی که انجام شده است ، مطمئناً هیچ چیز تعجب آور نیست و میانگین زمان شخصی صرف شده برای بازی ها فقط افزایش می یابد.

بازی های موبایل همیشه پر رونق بوده و باعث شده است که برنامه نویسان برنامه بخواهند وقت و منابع بیشتری را برای ایجاد بازی های جدید و نسخه های موبایل بازیهای شناخته شده ثابت بگذرانند. از دید کاربر ، انواع نرم افزارهای موبایل بازی حس پیشرفت و درگیری زیاد را در این فرآیند ارائه می دهند - یک جلسه بازی متوسط حدود 8 دقیقه طول دارد. برای توسعه دهندگان، دسته نرم افزارهای های بازی، سودآورترین است.

انواع نرم افزارهای موبایل گیمینگ:

Clash of Clans (Android & IOS)

Candy Crush Saga (Android & IOS)

Angry Birds Go (Android & IOS)

Temple Run (Android & IOS)

Solitaire (Android & IOS)

Trivial Crack (Android & IOS)

انواع نرم افزارهای موبایل تجاری

انواع نرم افزارهای موبایل تجاری:

به آنها همچنین به عنوان اپلیکیشن های بهره وری گفته می شوند ، آنها با سهم قابل توجهی از 10 درصد مقام دوم را دارند. تلفن های هوشمند مدرن قادر به انجام بسیاری از کارهای پیچیده در حال اجرا هستند. صورتحساب ، خرید ، رزرو ، ارسال ایمیل ، پیگیری پیشرفت کار - شما آن را نامگذاری می کنید. برنامه های کسب و کار برای افزایش بهره وری و به حداقل رساندن هزینه ها ، از برنامه های B2B استفاده کرده و برنامه های شخصی متفاوت است: تصور کنید که می توانید توسعه دهندگان برنامه های اندرویدی را برای استخدام پیدا کنید ، یک مدیر فروش جدید استخدام کنید یا فقط با یک نرم افزار  مخصوص ، کارتریج های جدیدی را برای چاپگرهای اداری خود بخرید.

مثال هایی برای انواع نرم افزارهای موبایل: تجاری

Adobe Acrobat Reader (Android & IOS)

Voxer Walkie Talkie Messenger (Android & IOS)

Indeed Job Search (Android & IOS)

Facebook Pages Manager (Android & IOS)

Dragon Dictation

Square Register – Point of Sale (Android & IOS)

 

انواع نرم افزار های موبایل: آموزشی

این دسته از مطالب تا حدودی مبهم هستند ، زیرا ممکن است زمینه گسترده ای از برنامه های تلفن همراه را شامل شود. به عبارت دیگر ، یک اپلیکیشن می تواند تا حدی آموزشی باشد و هنوز در این دسته قرار نگیرد. با این حال ، خوب است بدانید که ما به عنوان یک جامعه به آموزش خود اهمیت می دهیم ، که این گروه را به فهرست 3 لیست برتر خود منتقل خواهیم کرد. بچه ها می توانند هنگام بازی انواع  نرم افزارهای موبایل بازی آموزشی بیاموزند. دانش آموزان ممکن است از کلاس بیاموزند و سرعت یادگیری فردی را تنظیم کنند. علاوه بر این ، طبق بررسی های اخیر ، بسیاری از برنامه های آموزشی برای معلمان نیز مفید هستند .

مثال هایی از انواع نرم افزارهای موبایل بخش آموزشی:

Duolingo – Learn Languages for Free (Android & IOS)

Photomath – Camera Calculator (Android & IOS)

Quizlet: Flashcard & Language App to Study & Learn (Android & IOS)

Lumosity – Brain Training (Android & IOS)

TED (Android & IOS)

انواع نرم افزارهای موبایل لایف استایل

انواع نرم افزارهای موبایل لایف استایل:

احتمالاً ، وسیع ترین دسته در "انواع نرم افزارهای موبایل " این نوع نرم افزارهای هستند ، زیرا بسیاری از فعالیت ها و علایق مشترک انسان را در بر می گیرد. از خرید ، تناسب اندام و ردیاب تمرین گرفته تا مد ، اتاق مناسب سازی مجازی و حتی کاهش وزن. چنین برنامه هایی برای شیوه زندگی شخصی اغلب مواردی است که بیشترین پیشرفت را به نوآوری های فنی می رساند و توسعه دهندگان مرتباً درخواست می کنند تا راه حلی برای کارهای شخصی یا کاری یا تفریح و سرگرمی ایجاد کنند.

نمونه هایی از انواع نرم افزار های موبایل لایف استایل:

Tinder (Android & IOS)

Text Free: Free Texting (Android & IOS)

AroundMe (Android & IOS)

PINK Nation (Android & IOS)

The DailyHoroscope (Android & IOS)

The Game by Hot or Not (Android & IOS)

 

انواع نرم افزارهای موبایل سرگرمی:

ما در مورد جریان ، گپ زدن ، جستجوی رویدادها ، تماشای فیلم به صورت آنلاین ، ارسال عکس در اینستاگرام و موارد دیگر صحبت می کنیم. برنامه های سرگرمی اغلب به دلیل همان هدف با بازی مرتبط هستند - برای تحریک ذهن شما انواع نرم افزارهای موبایل سرگرمی را برای شما ارائه می دهیم. برنامه هایی هستند که تمایل به فراخوانی نوعی وابستگی دارند ، ما را درگیر نگه می دارند ، وارد سیستم می شوند و همیشه به روزرسانی ها را بررسی می کنند. از طرف دیگر ، تخیل و استعداد سازندگان برنامه چیزهای تازه و سرگرم کننده زیادی را به زندگی ما می آورد .

نمونه هایی از انواع نرم افزارهای موبایل سرگرمی:

Netflix (Android & IOS)

Dubsmash (Android & IOS)

Talking Tom Cat (Android & IOS)

Amazon Prime Video (Android & IOS)

NBC – Watch Now and Stream Full TV Episodes (Android & IOS)

 

انواع نرم افزارهای موبایل کاربردی:

به طور واقعی هر کس از ما به صورت روزمره انواع نرم افزارهای موبایل را استفاده خواهیم کرد. اگرچه برخلاف انواع دیگر برنامه ها ، برنامه های کاربردی کمترین زمان جلسه کاربر را نمایش می دهند. مردم از اینها استفاده می کنند تا کارها را بهتر انجام دهند و بهتر حرکت کنند. صعود در رده های برتر برنامه های تلفن همراه را می توان با وجود تعداد زیادی از افراد که به شکل  عملی از این نوع نرم افزارها استفاده می کنند ، توضیح داد. به عنوان مثال برنامه های تاکسی. اما ، بیشترین کاربردهای انواع نرم افزارهای موبایل کاربردی در اینجا اسکنر ، ردیاب ،نرم افزار مراقبت های بهداشتی ، کتابچه راهنمای کمک های اولیه و ... است.

نمونه هایی از انواع نرم افزارهای موبایل کاربردی:

Bitmoji – Your Personal Emoji (Android & IOS)

Flashlight (Android & IOS)

QR Reader (Android & IOS)

Speed test (Android & IOS)

My Verizon (Android & IOS)

myAT&T (Android & IOS)

اصلی ترین ابزارهای تعمیرات موبایل

 

اصلی ترین ابزارهای کاربردی تعمیرات موبایل:

ابزارهای کاربردی تعمیرات موبایل تعداد انها بسیار زیاد است اما در این مقاله به ذکر برخی از این ابزارهای کاربردی تعمیرات موبایل خواهیم پرداخت.

-         ابزار پیچ گوشتی

-         ابزار ساکشن کاپ

-         ابزار هیتر

-         ابزار پیک

-         ابزار پنس

-         ابزار هویه

-         ابزار سیم حلیم

-         ابزار منبع تغذیه

-         ابزار مولتی متر

-         ابزار دستگاه لوپ

-         ابزار اسپاتول